Tuesday, December 29, 2009

THALASSEMIA

Thalassemia is an blood disorder passed down through families (inherited) in which the body makes an abnormal form of hemoglobin, the protein in red blood cells that carries oxygen. The disorder results in excessive destruction of red blood cells and anemia.


Itu adalah maksud talasemia yang aku jumpa dalam internet. Pada awalnya aku agak ragu2 apakah itu talasemia dan apakah efek2 yang menakutkan kesan daripada talasemia.Dlu penah gak tgk iklan pasal talasemia kat tv..tp aku maseh blur.

Aku call Danial utk tanya pasal talasemia sbb beliau pernah wat thesis pasal blood. Beliau menerangkan dengan panjang lebar..pasal kromosom la yang memang haram ssh aku nak paham.

kenapa dengan talasemia?

pipi labuh call aku memalumkan beliau adalah suspek pembawa talasemia major.agak xsdp ati aku dengar penjelasan itu.huh..



memang aku terkadang bergaya tapi apa salahnya jika korang sesekali mengomel dengan comel.

7 comments:

mr.syazwan said...

ang da wat ke ujian ni???

jgn lupo buat...

=)

beat::the::sky said...

dari ferdaus kepada mr.syazwan : lom lagi..keadaan fulus tidak mengizinkan..huh..nk sponsor?kekeke..

Cik Amy Sensei said...

salam...

apa khabar ye?
lama tak singgah ekk..

moga bahagiaaa...

beat::the::sky said...

dari ferdaus kepada Cik Amy Sensei : kaba baek je..sy pun da lame x update.. ;)

[:: nisa ::] said...

lame x update sb bz wt hantaran kot..=p

beat::the::sky said...

dari ferdaus kepada [::nisa::] : kekeke...die pon same kan..sebok bincang tema perkahwinan sampai ke zoo negare..lalalala...

[:: nisa ::] said...

haha..xdenye smpi nk discuss kt sane..
saje jln2 tmpt jauh skit..=p