Tuesday, September 21, 2010

outdated raya.

raya kali ni agak bermakna. anak2 sdara sume ada. bising mcm taska kat blakang umah tu. so sinki dan meja makan xpenah clear. setelah semua pinggan mangkuk hayun dibasuh...pasti sinki akan penuh semula menjelang 20 saat kemudian. nasib baik sikap aku murni. so aku berulang2 basuh kembali.

raya pun aku jumpe balik geng2 skola rendah dlu. ada yg da kawen namun masih belom bercahaya mata. klaka btol tgk kawan2 lama ni. dulu gemok skrg da kurus. yang kurus da jadi gemok. yang dlu bese2 je skrg lawa dan mengancam. cuma aku je yang maintain comel dan terus menerus comel. mungkin efek pencuci muka syurah gamaknye.

aku masih lagi dlm proses menyiapkan projek master aku. susahnye bukan kepalang. lebih2 lagi ngn sikap malas aku yang sungguh awesome. tp aku yakin. suatu hari nnt...aku pasti...akan berkahwin.

sekian, selamat hari raya 6.


memang aku terkadang bergaya tapi apa salahnya jika korang sesekali mengomel dengan comel.

2 comments:

.sweet-ants. said...

rajinnye basuh pingga leh wat calon hantu ni. eh silap, menantu. anak2 buah ramai mesti hati perdaus suci kasi duet raye kan? kt makcik ni x nk kasi ke?

♥ shiMawar ♥ said...

haha..faham2..sbb rumah sy pun automatically brubah menjadi Tadika Bunga Matahari pabila menjelangnya hari raya.. :)

bila nk kawen, jgn lupa kabor!