Saturday, January 9, 2010

pisang penyatu dua hati

sejak bukak sem ini, aku terperasan bahawa seorang pakcik guard selalu buat muka cengih bila aku cuba memasuki kawasan kampus samada ketika aku menaiki moto ataupun kereta pinjam. kadang2 beliau sangat banyak bertanya...nk g mana..nk jumpa siapa..mana sticker awak...kadang2 bila aku dtg time tgh hari..beliau dengan cengihnye berkata.. 'xde..xde..skrg lunch hour..mana ada org kat opis..'..namun kadang2 aku x ambik peduli dan terus melulu masuk bile aku tgk palang otomatik terbuka luas..

***********

jumaat lepas..ketika hampir masuk waktu solat jumaat di masjid batu 8, gombak..aku sedang menikmati pisang yang dikendurikan oleh penduduk kampung. sedang aku stim melayan lazatnya pisang2 tersebut..dtg seorang pakcik yg cuba mencabut sebijik pisang dari tandannya.namun tiba2 setandan pisang tu tergolek jatuh dari lantai. aku pun dengan wajah penuh waridah dan tawadduk terus mengambil tandan pisang tu dan terkejut bila tgk pakcik yg jatuhkan pisang tu adalah pakcik guard yang cengih tu.. sambil tersenyum penuh ketidakikhlasan..aku bertanya... 'da abes shift ke pakcik'...dan die jwb sambil tersenyum penuh gay..' lom lagi..pkol 7 kang baru abes'...

***********

pastu..bile aku nak masuk kampus..aku agkat tgn dan die pun agkat tgn sambil snyum...dan terbukti,,pisang itu adalah penyatu dua hati...


memang aku terkadang bergaya tapi apa salahnya jika korang sesekali mengomel dengan comel.

6 comments:

sweet.ants said...

nasib baik akhirnya dua hati mnjadi satu
kalau yg x sdr dek untung tu umpama melepaskan
anjing tersepit...terima kasih pisang :D

beat::the::sky said...

dari ferdaus kepada sweet.ants : hehe..da ucapkan da terima kasih kat pisang..

[:: nisa ::] said...

xde pisang versi celup choc ke..=p

ShaFril said...

haha pakcik guard mata sepet tu ka?ka org bru haha

beat::the::sky said...

ari ferdaus kepada [:: nisa ::] : die ni asik choc je..soh mr bubu tanam cocoa bean ye..hehe..

beat::the::sky said...

dari ferdaus kepada ShaFril : bukan la..yang bulat2 tu..yg slalu cengih ja tgk..