Monday, February 2, 2009

:: hantu oh hantu ::


sejak berita tentang aku ternampak hantu dlm bilik tidur tercanang di setiap ceruk rumah, maka kami persatuan ahli-ahli rumah terdesak kasih sayang telah mengambil tindakan drastik dengan menganjurkan 'jalan-jalan cari hantu'.. Tentatif program adalah seperti berikut :

0150 : Kawasan Wangsa Melawati blackout..so xleh wat keje final project
0200 : Syam ngan Sah mengusulkan tentang program ini
0215 : Usul telah dicanangkan pada setiap ahli rumah
0230 :Berkumpul di KFC Wangsa Maju dan pengagihan kumpulan

Kumpulan 1 : Saga Hitam Menawan
Roy

Syakir

Nailul

Sah

Fahmi


Kumpulan 2 : Kancil Maroon Menggoda
Syam

Oya
Yus Cerpelai

Owh Kacak

0245 : Ahli-ahli jawatankuasa dilantik ; Syakir dan Syamsul sebagai pemandu
0300 : Pengembaraan bermula!

0315 : Destinasi satu
- Sebuah banglo mewah di belakang Zoo Negara
- Ditinggalkan kerana mengalami kebakaran yang sungguh dahsyat!
- Geografi : Berbukit, basah dan lembap, hutan, ada efek asap mcm misteri nusantara
- Suasana sungguh seram, gelap, dan berkecerunan 45 darjah
- Sebahagian lantai rumah telah runtuh...gile seram..
- Hanya Roy, Nailul dan Sah yang TAKUT NAK MASUK
- Tiada hantu dan kelibat kelihatan, cuma sisa2 runtuhan dan cat merah..ngeee..

0345 : Destinasi dua
- Highland Tower
- Sampai di laluan masuk tempat kejadian..keadaan sungguh menyeramkan..
- Memandang kondo/apartment cukup membuatkan kami seram2 kuku..
- Terpaksa blah bila anjing tiba-tiba menyalak..huh..

0400 : Destinasi Tiga
- Bukit Antarabangsa
- Perjalanan yang penuh berliku sebab sesat jalan beberapa kali
- Terpakasa membatalkan niat bila kawasan diselia jaga oleh anggota polis..
- Pulang dengan penuh kekechiwaan

Kesimpulan : Jangan biarkan anda diselubungi misteri...
Kalau betul niat anda ingin melihat hantu..
datanglah ke rumah seram di wangsa ceria..
ada 8 ekor hantu kat sini..
3 dari pahang (hantu galah)
3 dari perak (hantu kopek)
1 dari johor (hantu cina)
1 dari terengganu (yang ni hantu baik hati)

11 comments:

ShaFril said...

haha sapa jd watak uncle seeker?hg ka?muahaha

belle (bukan nama sebenar) said...

wooo bestnyer..aku mau join lain kali..tp hantu yang baik hati tu..em..emm..betul kah ada hantu seperti itu..

belle (bukan nama sebenar) said...

blog ko berhantu..aku bukak satu page jer..tetibe berpuluh2 page ko kuar...waaa damn..

beat::the::sky said...

ngee..hantu pun pndai maen tenet taw..skrg suma hantu educated..hikhik..

beat::the::sky said...
This comment has been removed by the author.
. : n i s a : . said...

jgn bwk antu2 tu kt wgs melawati sdh...
klu ade yg m'ganggu gugat time mlm2 buta, tau la sape nye antu 2..

beat::the::sky said...

dah terbawak blk dah..ada kat umah ni..seram loorr mlm2..ngeee~

. : n i s a : . said...

da bwk blk ye...
nyah kamu dr wgs mlwti ni..hoho...

[S]itie [B]Um [B]Um said...

hantu terengganu tu baik hati? mana ko tahu? ko ek hantu tu?? haha...

M A S R U R A H said...

alahai gelak je "org" ini membacanye..
bgus2 jgk hantu ni memblog wakaka

beat::the::sky said...

to [S]itie [B]Um [B]Um:hehe..kdg2 je aku jd hantu..
to masrurah: kamu kan memang suke gelak..hehe..dooluu2 pun kamu asyik gelak je.. :P