Monday, February 9, 2009

kredit untuk SYAWAL

rajah 1:dell inspiron 640m


n u k i l a n s a n u b a r i

dah 4 hari laptop ni wat aku sakit hati
virus-virus benci terpasuk ke seluruh sistem C
pasang niat nak reboot berkali-kali
tp asyik tertangguh selalu tak jadi
nasib baek syawal wat postmortem siang tadi
die usha-usha belek-belek penuh teliti
youtube dan google search jadi inspirasi
metacafe dan bidefender datangnya sangsi
siot je antivirus tu sampai kan virus pun bole tumpang sekaki
tak sampai 30 minit semua berjaya diperbaiki
rasa tak percaya pun ada umpama sedang bermimpi
alhamdulillah bersyukur aku pada Ilahi

11 comments:

effie said...

wahwahwah..
penyu..
adakah kamu yang aku kenal itu???
cam pelik jer..

belle (bukan nama sebenar) said...

syahdunye aku membaca puisi nie..

beat::the::sky said...

to effie..ye ini saye yang terkadang berpuisi
to belle..jgn la titiskan ayer mata ye..

ShaFril said...

bgsla laptop dh ok disaat2 yg genting ni hahaha

ARYN said...

mcm puisi plak..suma i di blkg..heee

effie said...

hahahahha...
penyu di laut sudah naik ke pantai...

beat::the::sky said...

ni baru sajak..lom masuk gurindam lg.. :D

. : n i s a : . said...

bgs2...
aplikasikn yg blja komsas ms sek dl..haha..
pasni leh amik master dlm kesusasteraan melayu lak =)

beat::the::sky said...

tanak..nk amek kejuruteraan dalam kesusasteraan..x_x

adol said...

puisi ke? guna avira je.. aku dah guna bertahun avira, selamt je laptop aku dari virus... percuma plak tu...

beat::the::sky said...

skrg aku dah pakai avg..ok lg stakat ni..ngeee~