Sunday, February 1, 2009

Bernard Dompok rayu Herald Catholic dibenar guna nama Allah

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH DAN LAGI MAHA MENGASIHANI

PENAMPANG 23 Jan. - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Bernard Dompok merayu Kementerian Dalam Negeri membenarkan Herald Catholic menggunakan tulisan Allah dalam edisi terbitan bahasa Malaysia sehingga mahkamah membuat keputusan.

Katanya, penggunaan perkataan Allah diterima secara meluas sebagai merujuk kepada tuhan dalam bahasa Malaysia, bahasa Indonesia serta di dunia Arab. - UTUSAN

Butuh dan celakalah si sial Bernard dan anjing-anjingnya. Ternyata jelas, Bernard Dompok bodoh tidak boleh diajar.

Apa sudah jadi? Sewenang-wenangnya sensitiviti kita dicabar sebegitu saja. Dulu kisah mencakar sebegini tidak pernah berlaku di zaman empayar Mahathir, sebab dulunya bila timbul saja hasrat daripada anjing-anjing ini, pasti tersekat terus di celah-celah kerongkong. Ada baiknya juga berdiri si Mahathir yang berkuku besi terhadap segala anjing-anjing ini.

Tapi sekarang zaman Pak Lah..lesu dan goyah sekali ditiup api ancaman. Ibarat menggali mencari keranda, sedikit-sedikit tenggelam menanti mati, meninggalkan agama ditusuk undang-undang. Aku, Muhammad Firdaus sungguh tidak senang dengan lakon layar ini.

Dato Seri Syed Hamid Albar, seluruh umah Islam amat mengharapkan semangat jihad anda. Sesenang-senangnya api ini dapat disekat, kerana merujuk kepada :

Perkara 11 (4): Undang-undang Negeri dan berkenaan dengan Wilayah-Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya, undang-undang persekutuan boleh mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganuti agama Islam.

Jadi, jika tidak dapat disekat,sudah pasti ada jarum menusuk tersembunyi.Siapa tahu?
Kite mesti bangkit menentang, supaya nanti tidak terkial-kial menjawab di daerah yang satu lagi.

"Sesungguhnya pada yang demikian itu terdapat tanda-tanda (kebesaran Allah) bagi kaum yang memikirkan" - Surah Ar-Ra'd ayat 3






1 comment:

ferdaus said...

Ya Allah..selamatkanlah Palestin..